Skip to content
Menu

Edebiyatın gizemli dünyasında ustalarla yolculuk…

TURGAY FİŞEKÇİ İLE

nazim

NÂZIM HİKMET

NÂZIM HİKMET NASIL NÂZIM HİKMET OLDU? TÜRKİYE’YE DÖNÜŞ,  HAPİSHANE YILLARI (1938 – 1950)
YURTDIŞI YILLARI (1951 – 1963)

BAŞLANGIÇ TARİHİ: 17 NİSAN 2024
GÜN VE SAAT: Çarşamba 20.00 – 22.00
SÜRE: 4 HAFTA

ATİLLA BİRKİYE İLE

Sebahattin-Ali

SABAHATTİN ALİ

1-Aldırma Gönül Aldırma
2-Hayatın çarklarında var olma mücadelesi veren insanlar, Sabahattin Ali’nin altı hikayesi.
3-Eşkiya Mitosu – Kuyucaklı Yusuf
4-İçimizdeki Şeytan, içimizdeki aşk-1.
5-İçimizdeki Şeytan, içimizdeki aşk-2.
6-Yılların ardından gelen, bellek ve defter, Kürk Mantolu Madonna romanı

BAŞLANGIÇ TARİHİ: 18 NİSAN 2024 
GÜN VE SAAT: Perşembe 21.00 – 23.00
SÜRE: 6 HAFTA

FERİDUN ANDAÇ İLE

fa-atolye

AHMET HAMDİ TANPINAR: GELENEĞİN TAŞIYICISI: “HUZUR” EKSENİNDE TANPINAR’IN ANLATI DÜNYASI 

1- Kimlik, Aidiyet Duygusunu Var Eden
2-“Yaşadığım Gibi” Diyen Bir Bakış

YAŞAR KEMAL: DEĞİŞİMİN “ANAKARA”SINI YARATMAK

Deniz Küstü, 1978, Milliyet Yayınları, 488 s., Bir Ada Hikâyesi, Fırat Suyu Kan Akıyor Baksana, Karıncanın Su İçtiği, Tanyeri Horozları, Çıplak Deniz, Çıplak Ada, 1998-2012, YKY

1-Geleneğin İçinden Gelen Anlatıcı
2-Yeni Bir Dil Yaratmak
3-Değişimin Romanı/Romancısı
4-Kentte Simgeleşen Yozlaşma
5-Mübadele Romanı Olarak: Bir Ada Hikâyesi

BAŞLANGIÇ TARİHİ: 21 NİSAN 2024 
GÜN VE SAAT: Pazar 17.00 – 19.00
SÜRE: 4 HAFTA

PELİN ÖZER İLE

PelinOzer_Logo-212-400

Söyleşi, Gözüm Kulağım Sende.

  1. “Hayatın İçindeki Söyleşi Halleri”
  • Söyleşinin günlük düzlemdeki tanımı nasıl yapılabilir?
  • Bu etkileşimlerde yaratıcı damarları besleyen bir hal mi var?
  • Söyleşinin doğurgan doğasına açılmak için iç ve dış monoloğu nasıl aşmalı?
  • Peki dış monolog nedir?
  • Günlük hayatımızda, karşımızdakini tanımaya çalışırken ona “söyleşen” kimliğiyle yaklaşmayı denesek ilişkimizde neler değişir?
  • Profesyonel ya da günlük düzlemde söyleşirken karşılıklı rıza, kabul nasıl oluşur? Bunu nasıl anlarız? Mümkün mü?
  • Söyleşi eylemi tam anlamıyla gerçekleştiğinde (İki kişi arasında, kalabalık bir kitleyle ya da sanal ortamda) ütopik değil de gerçek bir eşitlik mi kurulmuş olur?
  • Aktif bir karşılıklı öğrenme, deneyim aktarma, etkileyip etkilenme kanalı nasıl açılır?
  • Sessizlik ve derin dinleme söyleşiye içkin midir?
  1. “Tezgâhtaki Söyleşi Halleri”
  • Yazınsal ya da farklı alanlarda sanatsal tür olarak söyleşide kendini geliştirmek isteyen kişi nasıl bir çaba içine girmeli?
  • Söyleşide özel alan nasıl yaratılır? Varlığı nasıl duyumsanır?
  • Ön hazırlığın söyleşi esnasında yaratılacak aura’ya katkıları olabilir mi? Nasıl?
  • İdeal söyleşi tarif edilebilir mi? Olmazsa olmazları sıralanabilir mi?
  • Söyleşi konuşmada mı biter yoksa bu işin sadece ikinci adımı mıdır? Boşluğa bırakılan sözün kâğıda yansıması sırasında nasıl bir çalışma bekler söyleşiyi gerçekleştiren kişiyi?
  • Teknik olarak en ideal yöntemi tarif etmek mümkün müdür?
  • Okuyan kişi söyleşiye nasıl dahil olur ve nasıl üçüncü kişi haline gelir?
  • Okuduğumuz —ya da izlediğimiz, dinlediğimiz vb.— bir söyleşinin iyi bir çalışma olup olmadığını nasıl anlarız?
  • Söyleşinin başka türlere katkısı nedir? Aralarındaki iletişimi nasıl görüp saptarız?
  1. “İçerideki Söyleşi Halleri”
  • Söyleşiye önce kendimizle başlamak istesek… Nasıl olacak? Kendimize acaba söyleşecek kadar yakın mıyız?
  • Kişinin kendisiyle zihinsel düzlemde açıklıkla ve dürüstçe bir söyleşi yürütmesi mümkün mü?
  • Kendimize yaklaşırken söyleşiden beslenen bir yöntem geliştirebilir miyiz? Nasıl?
  • Bir edebi tür olarak profesyonel ya da amatör, günlük tutma alışkanlığının terapötik yöntemlerle ve söyleşiyle kan bağından söz edilebilir mi?

Yaratım söz konusu olduğunda kişinin kendisine dışarıdan bakabilme becerisi geliştirmesi aynı zamanda bir söyleşi kanalının açılmış olduğu anlamına mı gelir?

BAŞLANGIÇ TARİHİ: 17 NİSAN 2024
GÜN VE SAAT: Çarşamba 20.00 – 22.00
SÜRE: 3 HAFTA

Katılmak istediğiniz etkinlikle ilgili bilgi için: [email protected] adresine mail atabilirsiniz.