Kelime ve cümlelerinizin altında yatan güçle tanışın. Thema Edebiyat olarak Yaratıcı Yazarlık atölyelerinin bir adım ötesi olan Yazma-Okuma kurslarımızda kelimelerinizin zirveye ulaşması, öykü ve romanlarınızı daha güçlü, daha etkili ve daha çarpıcı olması için programa dayalı yapısallaştırılmış eğitimimiz ve uzman ekibimizle birlikte buradayız.
YAZARLIK / YAZMAK – NEDİR, NASIL, NEDEN
(N. Ahmet Erözenci)
a. Tanımlar (değişik türlerin açıklanması)
b. Form (novella, uzun roman, kısa öykü, uzun öykü)
c. Tür (edebi roman vs popüler roman)
d. Kitaplardan türlere göre kısa örnekler
e. Başlangıç (görme, gözlem, fikir geliştirme, okuma, yazma)
f. Çalışma düzeni
g. Yazma nedenleri
KARAKTERLER
(N. Ahmet Erözenci)
a. Tanım(lar)ı
b. İstekleri, korkuları, hayalleri vs
c. İnsan karakterlerinin kompleksliği
i. Kişinin çelişkileri
ii. Kişinin tutarlı yönleri
d. Karakterin değişim isteği
e. Karakteri bulmak
f. Yazılan karakteri yazarın tanıması
i. Görünüm
ii. Kökenleri
iii. Tanımak için karaktere sorulması gerekenler
g. Karakter tipleri (arketipler)
h. Anlatmak ve göstermek
i. Hareketleri
ii. Konuşma şekli
iii. Görünümü
iv. Düşünceleri
i. Detaylandırma
j. Karakterlerin isimlendirilmesi
ARKETİPLER
(Ayşen Özagar)
a. Tanım ve kullanım
b. Kollektif bilinçaltı
c. Teorinin kökenleri
d. Türsel arketipler
i. Tanrısal
ii. Romantik
iii. Trajik
iv. Komedi
v. İronik
e. Arketip alanları
i. Durum
ii. Karakter
iii. Zaman ve yer
iv. Semboller
f. Temel arketipler
g. Arketipik ortam
h. Edebiyattan örnekler
KURGU
(N. Ahmet Erözenci)
a. Gerçek yaşam vs kurgu
b. Kurgunun merak uyandırılacak hale getirilmesi
i. Protagonist
ii. Antagonist
iii. Aralarındaki çekişmeler
c. Kurgunun yapısı
ANLATIM
(N. Ahmet Erözenci)
a. Birinci tekil şahıs
i. Tekil açı
ii. Çoğul açı
iii. Periferik
iv. Güvenilmeyen
b. Üçüncü tekil şahıs
i. Tekil açı
ii. Çoğul açı
iii. Omnisent
iv. Nesnel
c. İkinci tekil şahıs
d. Mesafe
i. Anlatımda duygusal mesafe
ii. Ablatımda zamanın kullanımı (zamansal mesafe)
e. Anlatımda (bakış açısında tutarlılığın sağlanması)
f. Hangi anlatım tarzının kullanılacağına karar vermek
METAFORLAR
(Ayşen Özagar)
a. Tanım, neden metafor?
b. Metafor Haritası
c. Metaforun tarihsel gelişimi
d. Metafor ve düşünce
e. Metaforun psikolojik açılımı
f. Metaforların ve kurgu
g. Metaforun etkileri
h. Doğru ve yanlış metafor kullanımı
i. Edebiyattan örnekler
j. Tuzaklar
k. İç dünyanın anlatımı
DİYALOG
(N. Ahmet Erözenci)
a. Nedir?
b. Gerçek diyalog nedir
c. Diyalog yazımı
d. Diyalogu yönetmek
e. Diyalog ve karakter
f. Kötü diyalog
g. Vurgu / Aksan
KURGUNUN PSİKOLOJİK FELSEFİ KÖKENLERİ
(Konuk eğitmen: Dağhan Dönmez)
KATILIMCILARIN ÇALIŞMALARININ DEĞERLENDİRİLMESİ
NOT ALARAK OKUMAK
(Feridun Andaç)
MEKÂN
(N. Ahmet Erözenci)
a. Ve zaman
b. Ve karakterlerin / Kurgunun halleri
c. Ve karakterler
d. Ve detaylandırma
e. Gerçekliği
f. Ve zamanın temposu
EDEBİYAT VE PSİKOLOJİ
(Ayşen Özagar)
a. Edebiyatta psikolojiyi bulmak
b. Karakterler, duygular ve davranışlar
c. Yazarın psikolojisi
d. İyileştiren edebiyat
e. Mitler ve psikoloji
YENİDEN YAZMA (GÖZDEN GEÇİRME)
(N. Ahmet Erözenci)
a. Neden?
b. Nasıl?
c. Teknikleri
ŞİİR
Nâzım Hikmet, Saat 21-22 Şiirleri.
ŞİİR
Nâzım Hikmet, Saat 21-22 Şiirleri.
ŞİİR
Orhan Veli, Oktay Rifat, Melih Cevdet Anday.
HİKAYE
Sait Faik Abasıyanık –– “Havuz Başı”, “Yüksekkaldırım”, “Plajdaki Ayna”, “Sivriada Geceleri”, “Hişt Hişt”.
HİKAYE
Sabahattin Ali–– “Gramofon Avrat”, “Hanende Melek”, “Ayran”, “İki Kadın”, “Hasanboğuldu”.
HİKAYE
Orhan Kemal, Haldun Taner, Oktay Akbal,
Vüs’at O. Bener.
HİKAYE
Nezihe Meriç –– “Çalgıcı”, “Bazıları”, “Işın”,
“Tan’ın Öyküsü”, “Sepetli Kadın”.
HİKAYE
Adnan Özyalçıner, Bilge Karasu, Tarık Dursun K., Erdal Öz.
HİKAYE
Mehmet Başaran, Dursun Akçam, Fakir Baykurt, Bekir Yıldız.
HİKAYE
Adalet Ağaoğlu–– “Yol”, “Özgürlükçü”, “Karanfilsiz”, “Oh Canıma Değsin”.
ROMAN
Yaşar Kemal–– Ağrıdağı Efsanesi.
ROMAN
Sevgi Soysal–– Yenişehir’de Bir Öğle Vakti.
Not: Romanlar hariç, işlenecek metinler çalışma öncesi katılımcılara iletilecektir.